Varför!

Jag tycker personligen att vårat samhälle mer och mer börjar likna en savann. Och med det menar jag att våldet bara kommer närmare och närmare oss, precis som på savannen så dödar man ett annat djur om man är hungrig, och det är lite så i vårat samhälle, vill man ha en mobiltelefon så tar man en, behöver man lite pengar så spöar man skiten ur någon och tar vad han  har på sig. Jag läste idag i GT att en 11-åring blivit hotad med kniv och rånad, det är ju tamefan inte klokt vart är vi på väg och dessutom mitt på ljusa dagen. Hör upp alla föräldrar nu måste ni ta erat ansvar och hålla koll på vad era barn gör på dagarna och nätterna. Barn behöver föräldrar eller någon vuxen som bryr sig som sätter gränser, och talar om vad som är rätt och fel, som ger kärlek så att barns empatiträd växer och får näring så att dom förstår att om man sätter en kniv mot någons strupe så får det stora konsekvenser för den personen resten av livet.
Ta erat ansvar nu alla föräldrar och visa att ni bryr er!

/Henke

Kommentarer
Postat av: Anso

"Every morning in Africa, a gazelle wakes up.

It knows that it must run faster than the lion or it will be killed.

Every morning a lion wakes up.

It knows it has to outrun the slowest gazelle or it will starve to death.

It doesn't matter whether you are a lion or a gazelle.

When the sun comes up, you better start running."

(Friedman)

Hoppas allt är bra med dig Henke!!! Kram anso


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback