Göteborgs vädret!

Idag när jag skulle ta bussen till jobbet så fullkomlligt öste det ner ute, det var sådant regn som man blir dyblöt av.
Jag har typ 45sec gång väg till bussen men innan jag var framme så var jag redan dyblöt, så där satt jag med min metro och var alldeles genomsur. Jag byter från buss till spårvagn nere vid mölndalsbro, när spårvagnen är framme vid getebergsäng så hoppar jag av spårvagnen som jag alltid gör och tar trappan upp till utlandagatan, men just idag så händer det en jobbig sak när jag kliver av spårvagnen, jag sätter foten i en vattenpöl som är ca: 1dm djup och foten blir totalt genomsur, jag blir givetvis jätte irriterad och vill ännu mer åka till solen. Jag fortsätter min färd upp för eklandagatan och där möter jag en kvinna eller närmare bestämt en tjej som också trampar i en vattenpöl, jag riktigt ser på henne hur arg och trött hon är på detta jävla väder! OCH! jag förstår henne...

Må väl/Henke


Kommentarer
Postat av: anso

ha ha ha...det var möjligtvis inte mig du såg?! Jag vill också lämna denna blåshåla. vill ha sol! kram på dig!

2008-01-31 @ 17:52:51
Postat av: Mikaela

Låter som jag ska stanna i Sthlm ett tag, Göteborgsvädret är inget man längtar efter. MEN snart kan du beställa billiga resor :)

2008-02-01 @ 13:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback