Polisen!

Jag har börjat jobba igen efter nio månaders pappaledighet och det känns faktiskt väldigt bra.
Men en sak som gjorde mig väldigt förbannad häromdagen på jobbet: En gäst på hotellet kommer fram till mig och ber om telefonnumret till polisens hittegodsavdelning, för att han blivit av med sin videokamera plus sin vanliga kamera PLUS!! en massa film. Han sa det, att det spelar ingen roll på kamerorna utan det är innehållet dvs. filmrullarna och dvd banden. Dom hade nämligen bilat i europa i två veckor med sina barn och filmat och fotat hela europa resan. Nu var allt!! Alla minnen försvunna. Men i varje fall så gjorde han en anmälan hos polisen. Senare på eftermiddagen så kommer det in en taxichaufför med en kameraväska och jag tänker direkt att det måste vara den familjens väska. Problemet är bara att den familjen checkat ut från hotellet och jag minns inte vad dom hette, men då kom jag på att dom gjort en polisanmälan så jag ringer upp polisens hittegodsavdelning och försöker få fram ett mobilnummer till familjen men dom hittar ingen anmälan. Det är därför jag skriver om just detta för det gör mej så jävla förbannad att polisen inte har tillräkligt med resurser, det känns som att dom bara har kastat anmälan i papperskorgen,  om dom ens har skrivit en anmälan?!
Men det slutade med att vi hittade en gammal biljett i kamera väskan som det stod pappans namn på, och då kunde jag gå in och hitta hans telefonnummer i datorn. Gissa om han blev glad!? Hans fru grät.

Ha en fortsatt skön sommar på er alla/Henke

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vilken hjälte du är??... skulle oxå ha grinat... Ha en fortsatt bra dag!! ;))

Postat av: Junitjej

Vilken personal det finns! Ja, de måste ha blivit helt överlyckliga, när du ringde! Skönt med ärliga människor.

2006-08-10 @ 20:30:52
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Nilla

Jag skulle också ha gråtit! Både när allting var borta och när det kom tillrätta!
Vilken trevlig blogg du har. Ha det bra.

2006-08-11 @ 07:35:10
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback