När jag var liten grabb!

Så sov jag ofta i tält på tomten. Och det gjorde jag oftast av den anledningen att då kunde jag smyga ut på natten  och leka ninja. Jag vet inte om ni kommer ihåg dom här skorna som alla hade på 80-talet? Dom var i svart tunt tyg med en minimal plast gummi sula och vägde typ 1gram. Dom hade jag i varje fall på mej när jag var ute och smög och lekte ninja..När jag var liten så trodde jag att "karateman" var ett yrke och det ville ju ja jobba med när jag blev vuxen.. Man hade ju en otrolig fantasi när man var liten, jag kunde sitta i timmar med mitt lego, man kunde ägna en hel dag åt att bygga fördämningar i bäcken och göra små barkbåtar m.m. Det jag undrar är vad den fantasin tog vägen när man blev äldre? Jag tror ju inte den bara är borta helt utraderad. Den måste ju finnas där någon stans långt inne i hjärnan någonstans. Vissa dagar är man mer kreativ än andra dagar, men när man var liten så var man det varje dag. Det spelade ingen roll om det ösregnade ute så hittade man på något..Eller är det så att det är det man minns? I själva verket kanske man inte hade så roligt!!??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback