Köpcentrum!

Igår var jag i ett så kallat köpcentrum, och det vet ju alla vad det är för något!? Men för er som inte vet vad det är så är det en jätte lokal med massa affärer i. Jag var för övrigt där med min sambo och dotter. Och då slog det mej hur jävla snåla många äldre människor är. Vi var nämligen inne på ica kvantum och handlade när detta slog mej, närmare bestämt charkdisken. Ibland så bjuder dom ju på typ ost eller korv, och idag så bjud dom på ost. Så jag tog en tandpetare och spetsade en ostkub, varpå en galen pensionär nästan puttar undan mej för att få komma fram till skålen med ost. Jag flyttar mej några steg bakåt och tänker för mej själv att jag ska kolla in den där människan lite grann, för det första så tar hon 7-8 ostkuber och när hon som jobbar där vänder sig om,  så tar hon ett jätte lass till...Sen ser jag hur hon fortsätter fram till där dom bjuder på juice och greppar en mugg i varje hand. Jag diskuterar detta med min sambo Sara som har jobbat många år på vivo. Och hon säger att många pensionerer dom köper ingen kasse att bära hem varorna i, utan antingen så har dom med sig en kasse, eller så trycker dom ner varorna i dom här fryspåsarna som är gratis..

Jag är ingen pensionersrasist men ibland så reagerar man ju på folksbetende, och den här gången var det en pensioner som störde mej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback