Högtider!

Varför ska det frossas i mat och dryck vid vissa tidpunkter på året? Jag vet att det är upp till en själv, men hur fan lätt är det när alla andra runt omkringen frossar!! Alla överviktiga måste tycka det är underbart när det är dags för att fira en högtid, det blir liksom legitimt att få äta/frossa. Efter tre dagars frossande så försökte jag idag att tygla mej själv och vara någolunda sund, jag lyckades fram till porter steken sen så var det kört...Det blev pizza med cola till kvällen och i normala fall så brukar jag ta cola light, men inte ens det gjorde jag idag. Det är inte någons fel det handlar bara om min egen inställning, min karaktär är väl inte den bästa. Jag är inte själv överviktig men efter en sån här helg så känner man sig så jävla äcklig!!
Den enda högtiden som jag inte får den här "känna mej tjock äcklig känslan" är midsommar. Julen är värst...Framåt nyårsafton så är det nästan så att man vill konvertera till vegetarian. Det blir ut och springa i veckan eller åtminstone ut och gå med min dotter Alva.


Kommentarer
Postat av: Blogger

Joru Henke. Fetma å frossa hör högtiderna till. Skrev själv en liten grej om påsken å delvis om maten men kanske mest om musiken som hör påsken till. Du kan läsa det genom att klicka på länken jag lämnade här ovan...:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback